Bli partner

3 tips för att få fler och mer nöjda besökare

Susanne Sjöö - Jan 29, 2018 1:30:00 PM

För att locka kunder till din restaurang kontinuerligt och för att framgången ska hålla i sig, är det viktigt att du som restaurangägare förstår dina kunder och vilka behov de har. 

Ett vanligt dilemma är att du som restaurangägare utgår från dig själv och inte från dina kunder, ett så kallat inifrån och ut perspektiv. Du tror dig veta bäst vad som fungerar eller inte. Dina råvaror och öppettider är något som enligt dig själv är det bästa konceptet och varför skulle inte dina kunder uppskatta det lika mycket som du gör? Men hur skulle det se ut om du faktiskt började lära känna dina kunder istället?

Vi har listat 3 tips på hur du som restaurangägare kan få fler och nöjdare besökare

1. Lär känna dina kunder och möt deras behov
Vad vill matgästerna på min ort, i mitt område, inom min räckvidd ha? Detta är en av de viktigaste frågorna att ställa sig för att förstå sin målgrupp. Genom att se mönster hos dina restaurangbesökare, både på ett verkligt och digitalt plan kan du i ett tidigt skede möta kundernas behov och på det viset ligga steget före konkurrenterna.

2. Gör restaurangupplevelsen mer effektiv
- Jobbar verkligen du och din personal på bästa sätt? Genom att se över era interna processer har ni mycket att vinna. Många restauranger tappar sina kunder på grund av dålig service och långa väntetider - och du vill såklart inte vara en av dem!

3. Var tillgänglig för dina gäster
- Syns du inte, så finns du inte! Detta är ett vedertaget begrepp, men spelar en stor roll i den digitala världen. Dina kunder vistas allt mer online och det är viktigt att du också gör det. Genom att digitalisera din verksamhet såsom att införa bordsbokning online, matbeställning eller hemkörning kan du enkelt dra åt dig fler och nya besökare.

Vill du veta hur detta kan bli verklighet?

Vi på iWaiter har tagit fram en lösning som förändrar serveringsprocessen. Vi hjälper dig att effektivisera dina gästers restaurangupplevelse och minimerar risken att något blir fel i deras beställning. Kontakta oss redan idag och vi kan berätta hur du kan revolutionera ditt sätt att arbeta.

Kontakta oss

 

Topics: Restaurangägare- Digitalisering- Nöjda kunder- restaurangapp- bättre service- ökad omsättning- restaurangbesökare- behåll kunder- restaurang app- boka med mobil- beställ med mobil- betala med mobil- restaurangappar- app restaurang- restaurang appar

Föregående inlägg

5 Big No för dig som restaurangägare! 

Nästa inlägg

Slipp problem med att hitta serveringspersonal!

PRENUMERERA PÅ BLOGGEN

Registrera dig idag och ta del av det senaste inom restaurang- och servicebranschen.

Registrera dig för våra blogginlägg

100% Privacy. No Spam.

Tidigare inlägg