Bli partner

Vanliga restaurangproblem under lunchrusningen!

Susanne Sjöö - Feb 20, 2018 4:51:41 PM

Det är få yrken idag som har det lika stressigt som en restaurangägare har det under lunchtid. Tänk dig att kunna dra in dagskassan på endast 1 timma, det är ingen dålig timpenning. Men tänk dig också vilken stress det innebär att hinna med att ta hand om alla gästerna.

Vi har gjort en lista med fyra tänkbara situationer som du som restaurangägare kan stöta på under lunchrusningen, känns något av följande bekant?

1. Långa lunchköer

Din restaurang har precis öppnat upp dörrarna för lunchservering och gästerna har redan börjat strömma in. Kön växer sig allt längre och fler av dina tänkbara gäster vänder direkt i dörren när kön uppenbarar sig för dem.

2. Långa väntetider

I och med den fullsatta restaurangen blir det extra lång väntetid för dina gäster, då din personal inte kan jobba snabbare med att ta in alla beställningar. Många av gästerna har redan börjat skruva på sig och kollar stressat i kalendern inför nästa möte.

3. Felbeställningar

Inte nog med att det är högtryck ute bland gästerna, nu har även din kökspersonal fått problem med otydliga bongar. Det krävs några extra vändor för att försöka tyda vad som ska tillagas och din serveringspersonal tvingas även gå tillbaka till gästen för att göra om beställningen.

4. Missnöjda kunder

Din serveringspersonal kämpar på med att få ut alla beställningar, men hejdas ett flertal gånger av gäster som önskar att få betala. Stressen med att minnas vem, men framför allt hinna med att göra två saker samtidigt ställer snabbt till oreda och gästerna är snabba med att påtala detta.

Boka ett 15 minuters samtal redan idag - och kom ett stort steg närmare en effektivare restaurang!

Kände du igen dig i något eller några av ovan alternativ? Lugn, vi finns här för att hjälpa dig! Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation idag. Vi utgår från din verksamhet och dina utmaningar, vilket hjälper dig att effektivisera din verksamhet och dina gästers restaurangupplevelse.

Boka kostnadsfri konsultation

 

Topics: restaurangapp- bättre service- ökad omsättning- restaurangbesökare- Nöjda kunder- Restaurangägare- restaurang app- boka med mobil- beställ med mobil- betala med mobil- restaurangappar- app restaurang- restaurang appar

Föregående inlägg

Bli den självklara dejten för kvällens restaurangbesök!

Nästa inlägg

3 enkla sätt för att behålla din servitör!

PRENUMERERA PÅ BLOGGEN

Registrera dig idag och ta del av det senaste inom restaurang- och servicebranschen.

Registrera dig för våra blogginlägg

100% Privacy. No Spam.

Tidigare inlägg