Bli partner

5 Big No för dig som restaurangägare! 

Susanne Sjöö - Jan 22, 2018 1:57:00 PM

Det är löningshelg och telefonen går varm för bordsbokningar. Du som restaurangägare är redo att göra allt för att möta dina gästers behov. Du vet mycket väl att ett gott omdöme betyder oerhört mycket för att få återkommande kunder. 

MEN om så inte är fallet och du vill ge dina restaurangbesökare en kväll som bokstavligen skrämmer iväg dem, har vi satt ihop en lista på saker som ser till att detta blir verklighet.

  • När dina gäster ankommer till din restaurang, se till att de får vänta extra länge innan du söker kontakt med dem. Det kan nämligen vara bra att de får en känsla för hur lokalen ser ut och det gör inget att de får stå upp en liten stund till, de ska ändå sitta ner till bords det kommande timmarna. 
  • Dina menyer får gärna vara ofullständiga, det ger gästerna möjlighet till att använda sin fantasi. För vad kan inte vara bättre än att få drömma sig bort bland oxfilé och löjrom utan att störas av ett irriterande pris? "Det man inte vet har man inte ont av".
  • När det är dags för dina gäster att beställa, bör du vara arrogant och nedvärdera dina gäster. Påtala gärna om du ser några varningstecken för fetma, du vill inte vara med att bidra till kundernas dåliga hälsa. Låt dig inte heller störas av gästernas okunskap, enligt dig så bör de inte beställa något som de inte vet vad det är.
  • Vid serveringen behöver du inte vara alltför noga med att lämna ut rätt måltid till rätt person. Om du samtidigt nynnar på en låt när du ställer ner tallrikarna, verkar du extra upptagen och fokuserad på ditt jobb. Gör du dessutom serveringen tillräckligt snabbt, riskerar du inte heller att få några kommentarer innan du snabbt hunnit springa tillbaka till din välförtjänta rast, nu ska ju ändå gästerna bara äta.
  • När det slutligen är dags för att betala, meddelar du vänligen men bestämt att ni inte tar emot kort. Denna restaurang har endast kontanter och du har dessvärre inte möjlighet att lämna ut växel. Men om detta skulle vara ett problem har du såklart redan förberett dig och meddelar dina gäster att du mer än gärna tar emot lite extra arbetskraft i disken.

Följ dessa punkter och vi kan garantera att dina gäster får en oförglömlig restaurangupplevelse. Om du istället vill veta hur du gör ett enastående besök för dina gäster, låt dig hållas – 3 tips för att få fler och mer nöjda besökare kommer i vår blogg nästa vecka.

Topics: Restaurangägare- Nöjda kunder- restaurangapp- bättre service- ökad omsättning- restaurangbesökare- restaurang app- boka med mobil- beställ med mobil- betala med mobil- restaurangappar- app restaurang- restaurang appar

Föregående inlägg

Den digitala verkligheten - för restaurangägaren

Nästa inlägg

3 tips för att få fler och mer nöjda besökare

PRENUMERERA PÅ BLOGGEN

Registrera dig idag och ta del av det senaste inom restaurang- och servicebranschen.

Registrera dig för våra blogginlägg

100% Privacy. No Spam.

Tidigare inlägg