Bli partner

Få en effektiv restaurang med bra service - så gör du!

Susanne Sjöö - Mar 7, 2018 10:46:07 AM

Vårt konsumtionssamhälle blir mer och mer självständigt, det är numera regel än undantag att beställa och betala på egen hand utan att behöva vara i kontakt med någon personal. Oavsett om du handlar matvaror i en butik eller kläder på nätet kan du enkelt effektivisera din utcheckning och bestämma när du är redo för att betala.

Men dessvärre är det inte alla branscher som lyckats med detta…

En bransch som vi vill lyfta i detta inlägg är restaurangerna som fortfarande ligger långt efter vad det gäller att effektivisera gästernas besök. Många restauranger kämpar med stressiga arbetssituationer, långa väntetider och missnöjda gäster, allt detta på grund av ett omodernt arbetssätt.

Men varför är det så?

Inom restaurangbranschen är det personliga mötet viktigt och många tror därför det kan vara svårt att effektivisera gästernas besök utan att påverka upplevelsen. En gäst går oftast på restaurang för att bli serverad och omhändertagen, medan en person som är ute efter att nätshoppa eller inhandla dagens matvaror på ICA inte alls har samma behov av ett personligt möte.

Skilja på service och effektivitet!

Felet många restaurangägare gör är att blanda ihop service med effektivitet. Vi anser att detta är två helt skilda saker och det finns mycket att vinna för dig som restaurangägare när du förstår skillnaden. Genom att effektivisera restaurangens arbetssätt kan ni fokusera på det som är det viktiga – att ta hand om era gäster, med andra ord ge en bättre service.

Vi har tagit fram en lista med 5 punkter som hjälper dig att både effektivisera din restaurang samt ge bättre service till dina gäster:

1. Låt dina gäster bestämma när de är redo för att beställa.
2. Gör det enkelt för gästen att påkalla kontakt med din servitör.
3. Lägg din kraft på att göra en enastående servering.
4. Gör merbeställning till en självklarhet, låt gästerna när som helst lägga till fler varor i sin beställning.
5.  Var flexibel i dina gästers utcheckning, digitalisera din betalningsprocess.

Genom att följa ovan punkter kan vi garantera betydligt fler nöjda och återkommande gäster till ditt matställe. Det behöver inte vara svårare än så!

Nyfiken på hur du kan lyckas? Ladda ner den fullständiga checklistan och ta del av våra tips som gör din restaurang till det självklara valet och får fler nöjda och återkommande gäster!

Hämta din checklista

Topics: servitör- bättre service- restaurangapp- ökad omsättning- restaurangbesökare- Digitalisering- Restaurangägare- behåll kunder- behåll personal- Nöjda kunder- restaurang app- boka med mobil- beställ med mobil- betala med mobil- restaurangappar- app restaurang- restaurang appar

Föregående inlägg

3 enkla sätt för att behålla din servitör!

Nästa inlägg

3 enkla steg som ökar din restaurangs omsättning!

PRENUMERERA PÅ BLOGGEN

Registrera dig idag och ta del av det senaste inom restaurang- och servicebranschen.

Registrera dig för våra blogginlägg

100% Privacy. No Spam.

Tidigare inlägg